گزارش مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا

پایگاه همدان شطرنج

مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا ، روز پنجشنبه 8 خرداد ماه 1393 تقریباً بلافاصله پس از اتمام مسابقات بخش بلیتس ، در سالن آمفی تئاتر مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز با شکوه خاصی بمدت سه ساعت برگزار گردید .

سالن آمفی تئاتر مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز قبل از ورود میهمانان داخلی و خارجی

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسماً آغاز شد

نمایی از مسئولین حاضر در مراسم اختتامیه

نمایی دیگر از مسئولین حاضر در مراسم اختتامیه

نمایی از داوران و بازیکنان و میهمانان داخلی و خارجی حاضر در مراسم اختتامیه

نمایی متفاوت از حاضرین در مراسم اختتامیه

حضور سرپرستان و مربیان و بازیکنان تیم های داخلی و خارجی حاضر در رقابت ها ، کادر داوری و برگزاری مسابقات ، نمایندگان فدراسیون شطرنج آسیا ، مسئولین بلندپایه شهری و استانی و کشوری و جمع کثیری از خبرنگاران و دوستداران شطرنج ، جلوه ی خاصی به این مراسم بیادماندنی بخشیده بود .

در ابتدا مجری مراسم ( بهزاد وحدت پناهی ) حضور مدعوین اندیشمند را در شهر اولین ها "تبریز" گرامی داشتند .

لازم به توضیح است که صحبت های ایشان و همه سخنرانان مراسم ، به زبان انگلیسی نیز برای حضار ترجمه می شد .

تبریز پتانسیل بالایی برای میزبانی و برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی دارد

مهندس شروین اسبقیان ( مديركل اداره ورزش و جوانان آذربايجان شرقی ) ضمن خوشامدگویی به ورزشکاران و دیگر میهمانان حاضر در سالن از عوامل اجرایی مسابقات تشکر کرد .

وی اظهار داشت : تبریز پتانسیل بالایی برای میزبانی و برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی دارد و امیدواریم در آینده بتوانیم مسابقات بیشتری را در کیفیت و سطح بالاتری برگزار کنیم .

رسانه های مختلف بخوبی این مسابقات را پوشش دادند و فعالیت آنان "جهادی" بود

دکتر صادق نجفی (شهردار كلان شهر تبريز ) ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تبریز بخاطر تصویب بودجه کافی برای ورزش ، خاطر نشان کرد : شهر تبریز قدمتی بیش از ۴۰۰۰ سال دارد و بارها در طول تاریخ جزو شهرهای پر جمعیت جهان بوده است ؛ تبریز شهر اولین هاست و فرهنگ در این شهر قدمتی بسیار طولانی دارد که تمام تلاش خود را برای اشاعه آن به کار خواهیم بست .

وی ضمن قدردانی از تلاش تمامی عوامل اجرائی مسابقات ، بیان داشت : با برگزاری بی عیب و نقص مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا در تبریز بر همگان ثابت شد که شهر تبریز توانایی میزبانی مسابقات مختلف در سطح بین المللی را داراست .

شهردار کلان شهر تبریز در پایان خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه گفت : پوشش خبری این مسابقات از سوی خبرنگاران رسانه های مختلف بسیار مناسب بود و مشخص شد که فعالیت اصحاب رسانه در این دوره از رقابت ها ، جهادی بوده است .

به زودی گفتگوی پایگاه همدان شطرنج با شهردار کلان شهر تبریز تقدیم حضورتان میگردد

انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران به کشورهای مختلف از طریق رقابت های ورزشی

دکتر عبدالحمید احمدی ( معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران ) اظهار داشت : پیام ورزش ، پیام صلح و دوستی بین ملت هاست ؛ باید از فرصتی که با میزبانی چنین مسابقاتی ایجاد می شود برای انتقال پیام دوستی و صلح کشورمان به کشورهای دیگر استفاده کنیم و امیدوارم از برگزاری این رقابت ها در کشور ایران و شهر تبریز ، بهره ی کامل برده باشیم .

وی تأکید کرد : جمهوری اسلامی ایران میزبانی مسابقات فرا ملی را فرصت بزرگی می داند و در دوره مدیریت جدید وزارت ورزش شاهد برگزاری مسابقات زیادی به میزبانی کشورمان خواهید بود .

معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در پایان از همه تلاشگران عرصه اندیشه و همچنین از مسئولین استان آذربایجان شرقی و کلان شهر تبریز و فدراسیون شطرنج کشور برای تلاش های بیوقفه در راستای برگزاری شایسته ی رقابت های شطرنج جام ملت های آسیا تشکر نمود .

به زودی گفتگوی پایگاه همدان شطرنج با معاون وزیر ورزش تقدیم حضورتان میگردد


همه از یک خانواده ایم و با پیشرفت ورزش تبریز ، ورزش کشور پیشرفت می کند

مهندس محمدجعفر كامبوزيا ( نایب رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج و رئيس فدراسيون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ) ابراز داشت : قاره کهن آسیا ، مهد شطرنج جهان است و شطرنج بازان بزرگی را در خود جای داده است .

وی خاطر نشان کرد : برگزاری این مسابقات موجب گسترش دوستی و صمیمیت بین ملت ها خواهد شد و در این چنین مسابقاتی فقط بعد قهرمانی مطرح نمی باشد و در کنار آن باید به دوستی و ارتباط بین ملت ها نیز توجه ویژه ای شود .

نایب رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج با اشاره به شعار فدراسیون جهانی شطرنج "فیده" اظهار داشت : باید به شعار "همه از یک خانواده ایم" جامه عمل بپوشانیم و برگزاری مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا نیز گامی در این راستا بوده است .

رئیس فدراسیون شطرنج کشور در پایان عرایضش از تمامی سازمان ها و عوامل برگزار کننده این تورنمنت ، بالخص شهردار و همکاران ایشان در سازمان ورزش شهرداری کلان شهر تبریز که بار اصلی برگزاری این دوره از رقابت ها را بر دوش داشتند ؛ صمیمانه تقدیر و تشکر نمود و تأکید کرد : "تبریز" شهر اولین هاست و هر زمانی این شهر در هر زمینه ای پیشرفتی داشته ، کشور نیز حرکت رو به رشدی داشته است .

به زودی گفتگوی پایگاه همدان شطرنج با رئیس فدراسیون شطرنج تقدیم حضورتان میگردد

غذاهای خوشمزه ایران پنج کیلو وزنم را اضافه کرده است !

در ادامه داور بین المللی "کاسترو آباندو" ( سرداور مسابقات از فیلیپین ) ضمن ارائه گزارش فنی مسابقات و تشریح تعداد تیمهای حضور یافته در این مسابقات ؛ تیمهای قهرمان در هر سه بخش بازی های بلیتس ، سریع و استاندارد را معرفی کرد .

نایب رئیس فدراسیون شطرنج آسیا همچنین افزود : قبل از آمدن به محل برگزاری مراسم اختتامیه روی باسکول رفته و وزنم را کشیدم ! در مدت حضورم در تبریز پنج کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده ام که این نشان دهنده میهمان نوازی تبریزی ها و خوشمزه بودن غذاهای این شهر بزرگ می باشد .

لازم به توضیح است که مسئولیت ترجمه صحبت های "کاستو آباندو" برای ایرانیان حاضر در مراسم نیز بر عهده داور بین المللی "مهرداد پهلوان زاده" ( جانشین سرداور مسابقات )  بود .

استاد مهرداد پهلوان زاده ( خزانه دار فدراسیون شطرنج آسیا و عضو هیأت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ) همواره در برگزاری رویدادهای مهم بین المللی ورزش شطرنج در کشورمان نقش موثری داشته اند .

میزبانی فوق العاده مطلوب شهرداری کلان شهر تبریز ، علاوه بر آنکه در ذهن یکایک اندیشمندان ورزش شطرنج ایران و آسیا ثبت شد ؛ در اقدامی جالب توجه با تهیه تمبر اختصاصی مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا توسط تلاشگران شهر اولین ها ؛ برای همیشه نیز جاودانه شد .

قبل از رونمایی تمبر اختصاصی مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا

لحظه رونمایی تمبر اختصاصی مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا

ابطال تمبر اختصاصی مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا توسط دکتر عبدالحمید احمدی ( معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران ) که به دعوت و همراهی مهندس کامبوزیا ( رئیس فدراسیون شطرنج ) انحصاراً برای حضور در این رویداد خاطره انگیز از تهران به تبریز سفر کرده بودند .

نمایی از مسئولین بعد از ابطال تمبر اختصاصی مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا

فرستاده ویژه شهردار "کلمبو" پایتخت کشور سریلانکا ، ضمن اهداء نشان این شهر به شهردار کلان شهر تبریز و رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان ، از میزبانی بسیار مطلوب شهرداری تبریز و فدراسیون شطرنج ایران ، صمیمانه سپاسگزاری نمودند .

تقدیر از عبدالرضا خانکشی زاده ( سرپرست هیأت شطرنج استان آذربایجان شرقی )

برنامه های جنبی مراسم اختتامیه : انجام حرکات ورزشی و نمایشی باستانی

برنامه های جنبی مراسم اختتامیه : طناب زنی و اجرای همزمان حرکاتی از رقص آذری

برنامه های جنبی مراسم اختتامیه : اجرای برنامه توسط گروه موسیقی تبریز

برنامه های جنبی مراسم اختتامیه : اجرای برنامه توسط تک خوان گروه موسیقی تبریز

 

پخش کلیپ اختصاصی مراحل مختلف برگزاری مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا ( از لحظه تصمیم به برگزاری این رقابت ها در کلان شهر تبریز تا لحظه اتمام مسابقات ) و همچنین نمایش تصاویر بیادماندنی رقابت ها که توسط خبرنگاران مختلف شکار و ثبت شده بود ! همراه با پخش موسیقی های حماسی و شاد آذری ، با استقبال قابل توجه حاضرین و تشویق های ممتد میهمانان داخلی و خارجی مواجه گردید .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه خود می داند از تلاش های شبانه روزی شهردار و سازمان ورزش شهرداری کلان شهر تبریز ، شورای شهر تبریز ، مدیریت و پرسنل هتل های : گسترش (محل برگزاری مسابقات) و تبریز (محل اسکان تیم ها) و مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز (محل برگزاری مراسم اختتامیه) ، خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی ، کادر داوری و برگزاری مسابقات ، هیأت شطرنج و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ، فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ، همه سرپرستان و مربیان و شطرنج بازان ایرانی و خارجی شرکت کننده در این رقابت ها و کلیه زحمتکشانی که از آنان نامی برده نشد به جهت ثبت یکی از خاطره انگیزترین رویدادهای تاریخ ورزش شطرنج کشور عزیزمان "ایران" در اذهان اهالی ورزش بالخص تلاشگران عرصه اندیشه ؛ صمیمانه تقدیر و تشکر نماید .

 

{ امانت دار باشیم ! استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع بلامانع است }

www.hamadanchess.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر