مگنوس کارلسن (سلطان شطرنج استاندارد ، سریع و بلیتس جهان)

پایگاه همدان شطرنج

قهرمان شطرنج استاندارد ، سریع و بلیتس جهان


مسابقات شطرنج سریع و بلیتس قهرمانی جهان از 15 تا 21 ژوئن در شهر دبی کشور امارات برگزار گردید .

در این رقابت ها اکثر بزرگان شطرنج جهان ، از جمله : استاد بزرگ مگنوس کارلسن از نروژ ( دارنده ی بالاترین درجه بین المللی شطرنج استاندارد ) و استاد بزرگ ناکامورا هیکارو از آمریکا ( دارنده ی بالاترین درجه بین المللی شطرنج سریع و بلیتس  ) و از کشور عزیزمان "ایران" استاد بزرگ الشن مرادی و استاد بزرگ احسان قائم مقامی حضور داشتند .

مسابقات سریع با شرکت 113 بازیکن ؛ متشکل از : 97 استاد بزرگ ، 6 استاد بین المللی و 5 استاد فیده از 42 کشور جهان از 16 تا 18 ژوئن در پانزده دور به روش سوئیسی ( روزی 5 بازی ) و با زمان 15 دقیقه + 10 ثانیه زمان اضافی برگزار گردید .

و در پایان "مگنوس کارلسن" با 11 امتیاز قهرمان شد ( کارلسن تنها به آناند باخت ! ) و "فابیانو کاروآنا" از ایتالیا با کسب 10.5 امتیاز و با احتساب امتیازشکنی نایب قهرمان ، "ویسواناتان آناند" از هند با کسب 10.5 امتیاز و با احتساب امتیازشکنی مقام سوم را کسب نمودند .

همچنین نمایندگان کشورمان : "احسان قائم مقامی" با کسب 7 امتیاز در مکان هفتاد و چهارم و "الشن مرادی ابدی" با کسب 5.5 امتیاز در مکان صدم قرار گرفتند .

رده بندی نهایی بخش سریع

رده بندی در سایت نتایج

مسابقات بلیتس  با شرکت 116 بازیکن ؛ متشکل از : 98 استاد بزرگ ، 6 استاد بین المللی و 5 استاد فیده از 43 کشور جهان از 19 تا 20 ژوئن در بیست و یک دور به روش سوئیسی ( روز اول 11 دور و روز دوم 10 دور ) و با زمان 3 دقیقه + 2 ثانیه زمان اضافی برگزار گردید .

و در پایان "مگنوس کارلسن" با 17 امتیاز قهرمان شد ( کارلسن تنها به شانگلی از چین باخت ) . "یان نپومنیشی" از روسیه با کسب 16 امتیاز و با احتساب امتیازشکنی نایب قهرمان و "هیکارو ناکامورا" از آمریکا با کسب 16 امتیاز و با احتساب امتیازشکنی مقام سوم را کسب نمودند .

همچنین نمایندگان کشورمان : "الشن مرادی" و "احسان قائم مقامی"  هر دو با کسب 9.5 امتیاز ، به ترتیب در مکان های هفتاد و نهم و هشتاد و یکم قرار گرفتند .

رده بندی نهایی بخش برق آسا

رده بندی در سایت نتایج


سایت اصلی مسابقات

 

جوایز مسابقات

جدول زمان بندی مسابقات

 

اسامی شرکت کنندگان

کشورهای شرکت کننده و بازیکنان آنها

رتبه بازیکنان بعد از پایان بازیها

 

 

قرعه کشی و نتایج بخش سریع

دیدن بازیهای بخش سریع

دانلود بازیهای سریع

 

قرعه کشی و نتایج بخش برق آسا

دیدن بازیهای بخش برق آسا

دانلود بازیهای برق آسا

 


www.hamadanchess.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر