گاف يعنی : دور شدن از رسالت رسانه ای و پرداختن به بيهوده گويی

پایگاه همدان شطرنج

 

 گاف حکم وزیر ورزش برای رئیس فدراسیون شطرنج

 

جوابيه پايگاه همدان شطرنج ( بخش اول )

 

« به نام خدا » 

با سلام و عرض خداقوت به همكاران گرامی در سايت وزين "عصر خبر" ؛

با آنكه می پذيريم اشتباه تايـپـی ( و نــــــــــــه اشتباه اداری ! ) شايسته احكام رسمی دولت آنهم در سطح وزارت خانه نيست ؛ اما معتقديم كه ورزش ايران بالخص رشته ورزشی، هنری و علمی "شطرنج" مسائل بسيار مهمتری جهت تجزيه و تحليل و اطلاع رسانی دارد كه ديگر لازم نيست دوستان جهت خبرسازی به وضعيتی درآيند كه مجبور شوند به ترتيب اعداد، كه پس از عدد ۴ عدد ۵ است و نه عدد ۶ روی آورده و با تيتر سازی منفی ، گافی بزرگتر از گاف تايپيست های دبيرخانه وزارت ورزش و جوانان كه در روز شايد بالغ بر صدها نامه تايپ می نمايند ؛ مرتكب گردند !

لذا بدين وسيله در كمال ادب به اين همكاران عزيز پيشنهاد می نمايد كه در سايت خبری تحليلی عصرخبر همانگونه كه از عنوان آن استنباط می شود به تجزيه و تحليل عملكردهای اساسی ورزش كشور و همچنين ارائه راهكارهای بهتر جهت ارتقای سطح كمی و كيفی ورزش كشور بپردازند .

همچنين توصيه می نمايد سايت خبری تحليلی عصرخبر در راستای رسالت رسانه ای خويش از عملكرد در اين سطح ( مچ گيری اينگونه مسائل پيش پا افتاده ای كه براحتی می توانند با جستجو در اينترنت يا ساده تر از آن نگاه دقيق تر به مطالب پيشين رسانه خويش به دهها و شايد صدها مورد اينچنينی بيهوده ای بربخورند ) اجتناب كرده و خوب بياد داشته باشند كه اينگونه بيهوده گويی هايی هرچند در ابتدا تا حدودی باعث جلب توجه كاذب برخی از بينندگان می شود ! اما در نهايت بشدت از اعتبار و شأن آن رسانه در نزد عموم بينندگان می كاهد .

در خاتمه اميد است هم اكنون كه شاهد حضور ارزشمند مردی از جنس ورزش و دانشگاه در رأس امور ورزش كشور هستيم كه خوشبختانه توجه ويژه ای نيز به رعايت قانون و جاری شدن هرچه بيشتر اخلاقيات در ورزش دارد ؛ دست در دست هم شاهد تحولات چشمگير در ورزش ايران عزيزمان باشيم .

«با آرزوی موفقيت های روزافزون برای شما و همه تلاشگران واقعی عرصه ورزش و رسانه»

مهدی سليم

خدمتگزار كوچك خانواده بزرگ ورزش شطرنج ايران در پايگاه همدان شطرنج

مطلب فوق بصورت خلاصه 48 ساعت قبل در بخش نظرات بينندگان سايت "عصرخبر" درج و ارسال شد ؛ اما متاسفانه بنابر دلايلی نامعلوم ( البته خيلی هم معلوم ! ) توسط اين رسانه از انتشار آن جلوگيری شد و جالب اين درحالی بود كه نظر دوم ما كه 24 ساعت پس از نظر اول با اين مظمون "چرا سانسور ؟" در همين بخش درج و ارسال شده بود ؛ از ساعات اوليه صبح تاييد و منتشر شده است .

فرصت پاسخگويی برای مسئولين محترم سايت خبری تحليلی "عصر خبر"

در نزد سايت خبری تخصصی "پایگاه همدان شطرنج" همواره محفوظ است

جوابيه سايت عصر خبر


همکار گرامی !

جوابیه شما دارای چند نکته است که به شرح زیر اعلام می شود :


1 - مطلب منتشره در سایت به نقل از یک سایت دیگر است پس اگر گافی هم باشد که نیست مربوط به آن رسانه است.

2 - شما و رسانه شما در جایگاهی نیستید که جوابیه ای برای سایت صادر، ارسال و منتشر کنید چرا که مطلب درباره وزارت ورزش است و فدراسیون شطرنج که یا باید وزارت ورزش واکنش نشان دهد یا دفتر رئیس فدارسیون و اعضای مسئول فدراسیون شطرنج نه یک سایت استانی و با مدیریت نامشخص که معلوم نیست مسئولین آن ارتباطی با فدراسیون شطرنج حتی استانی دارند یا نه حال به احترام اینکه رسانه هستید توضیحات شما منتشر شد.

3- گاف اساسی را شما مرتکب شدید و گویا حتی خبر را مطالعه نکرده اید چون این خبر علیه رئیس فدراسیون شطرنج نیست پس این همه برهان استدلال کردن و حمایت و تعریف عجیب و غریب بی مورد است.

4 - اگر این گونه نوشته ها توسط فردی عادی انجام شود مشکلی نیست اما اینکه یک وزارت خانه عریض و طویل و مسئولان آن متوجه غلط املایی نشوند، مسئولان دفتر وزارتی وزیر متوجه نشوند جندان مسئله بی اهمیتی نیست.

5 - علت ناراحتی و نگرانی مسئولان این سایت استانی همچنان برای ما جای سوال دارد.

6 - نکته آخر اینکه اگر این مطلب بیهوده گویی بود قطعا این همه مورد استقبال مخاطبان و مورد توجه شما قرار نمی گرفت! پس بد نیست شما بدیهیات و اصول رسانه و خبرنگاری ملاحظه بفرمایید.

در پایان از توجه شما به سایت عصرخبر کمال تشکر را داریم .

« سایت عصر خبر »

Blog Skin

جوابيه پايگاه همدان شطرنج ( بخش دوم )


با سلام ! و عرض ادب به همكاران گرامی در سايت وزين "عصر خبر" ؛


-
بخشی از نكته اول شما كه جوابيه میبايد در ابتدا خطاب به منبع اصلی خبر يعنی سايت "خانواده بزرگ ورزش" نوشته میشد را میپذيرم و بابت گوشزد آن نيز از شما سپاسگزارم .



- در مورد نكته دوم ؛ بنده نيز در صدد جوابيه دادن نبودم ! و فقط بدان علت كه نظر اوليه بنده توسط آن رسانه محترم منتشر نشد ، وا
كنشی نسبتاً معمول در عالم رسانه در پيش گرفتم .
البته شما هم بايد بپذيريد كه مديريت پايگاه همدان شطرنج كه برخلاف نامش ! سا
يتی كشوری میباشد ، بسيار نيز مشخص است و میتوانيد به پروفايل مديريت مراجعه فرمائيد !



- در مورد نكته سوم بنده نيز اعتقاد
ی بر اينكه شما قصد حمله به رئيس فدراسيون شطرنج را داشته ايد ، ندارم . بلكه هدف رئيس ورزش كشور بوده است ! ( البته نيت سايت منبع اصلی خبر ) .

ضمناً پيشنهاد مینمايم كه اگر لازم است ، دوباره و يا حتی چندباره بخش اول جوابيه ما را مطالعه فرمائيد ؛ زيرا برخلاف ادعای شما ، در هيچ كجای متن آن اشاره ای مستقيم و يا حتی غير مستقيم به رئيس فدراسيون شطرنج نشده است تا برسد به "حمایت و تعریف عجیب و غریب بی مورد از ايشان"  !!!



- در مورد نكته چهارم شما نيز كه بنده در ابتدا متذكر شده ام كه "اشتباه تا
يپی" شايسته احكام اداری رسمی بالخص در سطح وزرات خانه ها نيست ؛ بلكه انتقاد بنده فقط به ناپسند بودن بزرگ تر از حد جلوه دادن اين موضوع بوده و همچنان هم هست .



- در مورد نكته پنجم شما نيز صادقانه بگويم كه ناراحت نيستم ، اما به نوبه
ی خودم نگران بازتاب منفیاين خبر در فضای مجازی خانواده شطرنج هستم كه برخی از شطرنج رانده شده ها در چندين ماه اخير به هر روش مذبوهانه ای برای ضربه زدن به شطرنج و دوستداران آن چنگ میآويزند !! و شما همكاران گرامی نيز میتوانيد به سادگی با گشت و گذاری در سايت های تخصصی شطرنج كشور به سواستفاده برخی از شطرنجباز نماها در همين چند روز گذشته از خبر مورد بحث پی ببريد و شما نيز همچون ما نگران شويد و يا شايدم ناراحت از كرده خويش !



- در مورد نكته ششم نيز بايد بگويم كه توجه و استقبال خوانندگان با بالا رفتن مو
قتی آمار كاذب سايت ! تفاوت های بنيادی دارد .
هرچند به توصيه آخر شما كه بازخوا
نی اصول رسانه و خبرنگاری بود ، بدون هيچ مقاومتی ! و با كمال ميل عمل خواهم نمود .



در خاتمه بنده نيز از پاسخگو
يی متقابل شما بسيار سپاسگزارم و آمادگی كامل دارم كه در راستای پيشرفت ورزش كشور عزيزمان ( بالخص در رشته ورزشی شطرنج ) با آن رسانه وزين همكاری رسانه ای داشته باشم .

در پناه حق همواره پاينده و سرافراز باشيد .

 

مهدی سليم از پايگاه همدان شطرنج

 

tozihat-ax




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر