پايان مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی + ماجرای تقلب !؟

پایگاه همدان شطرنج

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی با حضور 155 شرکت کننده ؛ متشکل از 39 استاد بزرگ ، 8 استاد بزرگ بانوان ، 22 استاد بین المللی ، 3 استاد بین المللی بانوان ، 13 استاد فیده ، 3 استاد فیده بانوان ، 3 كانديدای استادی و 2 كانديدای استادی بانوان از 39 کشور جهان از 17 لغايت 26 فروردین 1394 در 9 دور به روش سوئیسی در امارات متحده عربی برگزار شد .

از نكات قابل توجه كيفی اين دوره از مسابقات بايد به حضور 22 استاد بزرگ بالای 2600 و 11 استاد بزرگ بالای 2500 اشاره نمود ؛ ضمن اینکه به غیر از دو شرکت کننده ، مابقی 153 بازیکن حاضر در این رقابت ها دارای درجه بین المللی بودند .

از نكات قابل توجه كمی اين دوره از مسابقات نيز بايد به شركت 31 بازيكن از كشور هند اشاره نمود و اين درحاليست كه كشور امارات متحده عربی ( ميزبان مسابقات ) 25 شركت كننده در اين رقابت ها داشت .

استاد بزرگ دراگان سولاک

با درجه بين المللی 2602 از تركيه قهرمان شد

در پایان هفدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی ، استاد بزرگ صرب تبار کشور ترکیه "دراگان سولاک" با کسب 7 امتیاز و به لطف امتیازشکنی بهتر قهرمان و استادان بزرگ : "دیوید هاول" از انگلستان ، "ولادیمیر فدوسیف" از روسیه ، "آندری ایستراتسکو" از فرانسه ، "ایوان ایوانیسویچ" از صربستان و "التاج سفرلی" از آذربایجان نیز هم امتیاز با قهرمان مسابقات به ترتیب در رده های دوم تا ششم قرار گرفتند .

رده بندی نهايی مسابقات

سایت رسمی مسابقات

Blog Skin

مشاهده عملكرد شطرنج بازان ایرانی حاضر در مسابقات

استاد بزرگ پویا ایدنی

استاد بین المللی امیررضا پوررمضانعلی

مسعود مصدق پور

عليرضا فيروزجا

استاد فیده اميرمحمد سوزنكار

جزئيات تقلب استاد بزرگ گايوز نيگاليدزه

( قهرمان دو دوره اخير شطرنج كشور گرجستان )

مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی امسال تحت الشعاع تقلب استاد بزرگ گايوز نيگاليدزه با درجه بين المللی 2566 ( قهرمان دو دوره اخير شطرنج كشور گرجستان ) قرار گرفت !!!

ماجرای تقلب او زمانی فاش شد که در دور ششم مسابقات ، استاد بزرگ تیگران پطروسیان از ارمنستان به مسئولان مسابقه اطلاع داد که حریفش هنگام حرکات دشوار و حساس ، به بهانه دستشویی از سالن خارج شده و بعد از برگشت ، بلافاصله حرکت کاملا موثر و درستی را انجام می دهد .

مسئولان و داوران مسابقه نیز رفتار "گايوز نيگاليدزه" را زیر نظر گرفتند و بعد از خروج او از دستشویی ، آنجا را تفتیش کرده و تلفن همراه هوشمندی یافتند که نرم افزار پیشرفته شطرنج در آن در احال جرا بود كه پوزيسيون آناليز شده در آن با پوزيسيون بازی زنده در حال برگزاری وی كاملاً منطبق بود !! لذا مسئولان و داوران مسابقات علاوه بر بازنده اعلام نمودنش ، او را از كل اين دوره از رقابت ها اخراج نمودند .

البته قطعاً جريمه های بسيار سنگين تری در انتظار "گايوز نيگاليدزه می باشد !


بازتاب كامل تر ماجراي تقلب گايوز نيگاليدزه در سايت جهانی پايگاه شطرنج

« خبر مرتبط »

شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی دبی

 

tozihat-ax




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر