"پایگاه همدان شطرنج" ده ساله شد !!!

پایگاه همدان شطرنج

 

 

 پایگاه همدان شطرنج 

حضور شطرنج بازان عزیز را در جشن تولد ده سالگی اش گرامی می دارد

 

 

با عرض سلام و خیر مقدم خدمت دوستان شطرنج دوستم

Blog Skin

بنای نگاشتن روایت شطرنج همدان با من نبود

بنا نبود که بنایش کنم و بنّایی اش

بنایش

عزمِ راسخ و شایستگی و انگیزشی می طلبید

بنّایی اش

پشتکار و آگاهی و توانمندی

خداوند مهربان

رهنوردی مان آموخت

به بناهایمان رنگِ اعتماد به نفس پاشید

و چشم به بنّایی مان دوخت و بناهایمان

این چنین شد که در بیست و دوم بهمن 1390 در سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) اُسوه ی اخلاق و مهرورزی با نام و یاد و توکل به خداوند مهربان و با کمینه ترین مصالح و صلاحیت مان پی ریزی کردیم پایه های کلبه ای را و نامیدیمَش: « پایگاه همدان شطرنج » و آیه « بسم الله الرحمن الرحیم » را برگزیده و سر درش نصب کردیم که مبادا در زیر چنین سقفی و با چنین شعاری از چشم اندازِ « وَالْقَوْلِ بِالحَقِّ و اِنْ عَزَّ » یعنی « گفتن سخنِ حق، هر چند سنگین و گران باشد » عدول کنیم.

بزرگواران؛ حال اگر در این ساخت و ساز با سِلاح و مصالح قلم و صفحات وب، بنای کج و معوجی نهادیم و ساز و کار چشم و دلی را خستیدیم و بلرزاندیم، با دیده ی خطاپوشتان از این بَنّای تازه کار بگذرید و حلالش کنید و دعایش و برای ادامه ی مسیر، راهنمایی اش...

کنون سزد که سپاس بزرگورانی را ادا سازم که از بدو احداث تا به امروز، قدم و قلم و دیده رنجه کرده اند و صبورانه به کلبه ی « پایگاه همدان شطرنج » آمده اند و رفته اند.

از جمله :

- مشوّقان و رهنمایان بنده در ترسیم نقشه ی راه این کلبه: یکایک اعضای جامعه ی بزرگ ورزش شطرنج کشور، بویژه اساتید عزیزم و همشهریان گرامی ام.

- خانواده، همکاران و دوستان با وفایم و صد البته دعا گویان همیشگی « پایگاه همدان شطرنج » یعنی مسئولین ارشد همه ادوار در هیأت محترم شطرنج استان همدان.

- همسنگران عزیزی که پنجره ای از لینکستانِ " پایگاه همدان شطرنج " به رویشان گشوده شده است؛ علی الخصوص همکاران پیشکسوتی که دمادم، چون آبشاری، نه تنها واژگانی زلال را قطره قطره، به ذهن خسته ام می پاشیدند و به هوشم می آورند؛ بلکه گاه به گاه، محرّکی بودند برای نگارندگی قلم.

Blog Skin

مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ی ما

غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ی ما

Blog Skin

یارم همدانی و خودم هیچ ندانی 

یارب چه کند هیچ ندان با همه دانی

حال با اجازه ی شما عزیزان، برای یاد باد و یاد بود او که مرا یاد آموخت (خدای مهربان) و به پاس حضور سبزتان در پایگاه همدان شطرنج قطعه ای را که چندی پیش به زبان قلم درآمده بود؛ به زبان دل قرائت می کنم:

ای خدای مهربان

 

گفتم : خسته ام

فرمودی : لا تقنطوا من رحمة الله

از رحمت خدا نا امید نشوید

 

گفتم : هیچ کس نمیداند نیت قلبیم چیست

فرمودی : ان الله بین المرء و قلبه

خدا حائل است میان انسان و قلبش

 

گفتم : هیچ پناهی ندارم

فرمودی : نحن أقرب إلیه من حبل الورید

ما از رگ گردن به انسان نزدیکتریم

 

گفتم : ولی انگار اصلا من رو فراموش کردی

فرمودی : فاذکرونی اذکرکم

من رو یاد کنید ، تا یاد شما باشم

 

دوستان عزیزم

از خودتان پذیرایی کنید

البته با شطرنج و کیک مجازی !؟

 

 

و اما ...

از هر چه بگذریم

سخن دوست خوش تر است

 

بزرگواران خواهشمند است

حتی الامکان هدایای تان

را به صورت نقدی تقدیم کنید

 

نقدی = انتقادی

نه

نقدی = ریالی

 

 

نحوه ی ارائه ی هدایا

 

هیچ آداب و ترتیبی مجو

هر چه می خواهد دلِ تنگت بگو

 

پروردگارا ...

 

به من آرامش ده

تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم

دلیری ده

تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم

بینش ده

تا تفاوت این دو را بدانم

مرا فهم ده

تا متوقع نباشم

دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند

از حضور سبزتان و همراهی گرمتان

در جشن تولد ده سالگی "پایگاه همدان شطرنج"

بی نهایت سپاسگزاریم

 

 

tozihat-ax




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر