جوابیه ی داوران باتجربه به اظهارات مطرح شده در سایت ماد شطرنج

پایگاه همدان شطرنج

جوابیه ی برخی از بازیکنان حاضر در جدول مسابقات  هفتگی ( 11 / 12 / 90 ) به نظراتی که در سایت ماد شطرنج ( سایت متعلق به هیأت شطرنج استان همدان ) توسط یکی از کاربران که در این پاسخنامه از ایشان با عنوان کاربر سوم یاد می شود ، مطرح شده است .

در ابتدا به آنچه که در سایت ماد شطرنج بیان شده است ، نگاهی دوباره می نمائیم :

کاربر اول : چرا نتایج این هفتگی را در سایت نمی زنید ؟

کاربر دوم : باسلام ،  لطفا نتایج این هفته ی مسابقات هفتگی را در سایت نمایش دهید ؟

کاربر سوم : سلام دوستان عزيز ( کاربر اول ) و ( کاربر دوم ) همانگونه كه نيك مي دانيد ، مسابقه هفتگي هفته قبل به دليل مشكلات فني پيش آمده لغو گرديد ، بنابر اين نتيجه اي نيز در بر نداشته كه منتشر شود .

کاربر سوم : اما نكته اي كه مي خواهم اشاره كنم اين است كه بستن جدول به صورت دستي در صورتي كه به هر دليل كامپيوتر دچار مشكل شود ، ساده ترين راه حلي است كه بايد از عهده هر داور تازه كاري نيز بر بيايد كه متاسفانه داوران با تجربه اي كه اتفاقا" در جدول نيز حضور داشتند نتوانستند اين كار ساده را انجام دهند و يا به هر دليلي نخواستند اين كار را انجام دهند .

کاربر سوم : ضمنا" از آقاي ... ( داور مسابقه ی هفته ی مذکور ) كه بي جهت مورد هجمه قرار گرفته اند ، دلجوئي مي كنم .

و اینک پاسخ به ادعاهای مطرحه :

همانگونه که ملاحظه فرمودید ؛ در جواب کاربران اول و دوم که چرا نتایج این دور از  مسابقات هفتگی را در سایت هیأت شطرنج منتشر نمی کنید ؟  از طرف کاربر سوم پاسخ داده می شود که بدلیل مشکلات فنی پیش آمده ، مسابقات لغو شده است !

حال سوال ما این است که کدام مشکل فنی ؟ چون همانطوریکه همه میدانیم در آن روز بیشتر از مشکل فنی ، مشکلات انسانی موجب لغو مسابقات شد . - مسئولی که باید قبل از تعیین رایانه ی طبقه ی پایین به عنوان رایانه ی مخصوص قرعه کشی مسابقات ، اقدام به بررسی نرم افزارهای موجود در آن  می نمود و  این کار را انجام نداده بود . – مسئولینی که باید کد کاربری را داشته باشند و نداشتند . – مسئولی که دستور غیرمنطقی مبنی بر عدم اتصال فلش به رایانه ی مخصوص کمیته ی داوران و مسابقات را صادر نموده بود و جالب اینکه به مسئول کمیته ی مسابقات هیأت شطرنج و داور مسابقات نیز اجازه ی استفاده داده نشد و معلوم نیست که پس چه اشخاص دیگری در هیأت شطرنج جزء مسئولین کمیته ی مسابقات هیأت شطرنج و داوران مسابقات اجازه استفاده از آن رایانه ی مخصوص کمیته ی داوران و مسابقات را دارند . پس کدام مشکل فنی ؟ کاربر گرامی آیا صحیح تر نبود که می فرمودید : مسابقات به علت مشکلات انسانی ، لغو شد !

همانگونه که ملاحظه می نمائید ؛ کاربر سوم در ابراز نظر بعدی خویش بیان نموده اند که بستن جدول به صورت دستي در صورتي كه به هر دليل كامپيوتر دچار مشكل شود ، ساده ترين راه حل است !

در پاسخ ایشان باید بگوئیم : بله ، ما هم قبول داریم ؛ البته بشرطی که راههای ساده تر دیگری مثل استفاده از رایانه ی طبقه ی بالا و انتقال اطلاعات از یک رایانه به رایانه ی دیگر توسط فلش ، وجود خارجی نداشت !

همانگونه که ملاحظه می کنید ؛ کاربر سوم اظهار نظرش را این گونه ادامه می دهد که بستن جدول به صورت دستي در صورتي كه به هر دليل كامپيوتر دچار مشكل شود ، ساده ترين راه حلي است كه بايد از عهده هر داور تازه كاري نيز بر بيايد كه متاسفانه داوران با تجربه اي كه اتفاقا" در جدول نيز حضور داشتند ...

حال سوال ما این است ، تا آنجایی که ما داوران با تجربه ای که اتفاقاً در جدول نیز حضور داشته ایم ! خبر داریم : به هر شخصی ( رئیس و اعضای هیأت شطرنج –  مربیان –  داوران – علاقمندان –  شطرنج آموزان و ... ) که در جدول مسابقات حضور دارند ، از نظر قوانین شطرنج ، بازیکن گفته می شود ! دوست گرامی آیا قوانین شطرنج تغییر کرده است و ما از آن بی خبریم ، که بازیکنان حاضر در یک جدول موظف به انجام وظایف داوران نیز می باشند ؟ اینطوری که یا همه ی داوران بیکار می شوند و یا همه ی بازیکنان !

همانگونه که ملاحظه می فرمائید ؛ کاربر سوم در دنباله ی عرایض خویش بیان نموده است که : ... اين كار ساده !

که در پاسخ ایشان باید بگوئیم : تا آنجایی که ما اطلاع داریم ، جنابعالی در طول مدت سابقه ی شطرنجی خود ، هرگز در کسوت داور اقدام به بستن جدول هیچ مسابقه ای ننموده اید و حق دارید که اینکار را ( بستن دستی جدول مسابقات ) که جزء مهمترین و سنگین ترین وظایف داوران محسوب می شود را ساده بدانید  ( آنهم از دور چهارم ) !

همانگونه که ملاحظه می نمائید ؛ کاربر سوم ادعایش را اینگونه دنبال کرده است : ... نتوانستند اين كار ساده را انجام دهند !

که در جواب ایشان باید بگوئیم : حال که خوشبختانه عضو هیأت شطرنج نیز می باشید ، براحتی می توانید به آرشیو کمیته های مسابقات و داوران هیأت شطرنج رجوع نمائید و خودتان مشاهده نمائید که در سالیان گذشته برخی از ما ، حتی سابقه ی بستن دستی 7 جدول مختلف ( مسابقات قهرمانی رده های سنی زیر 8 – 10 – 12 – 14 – 16 – 18 – 20 سال استان ) را بصورت همزمان در کارنامه ی خود داریم و ضمناً دلیلی نمی بینیم که در جدولی که به عنوان بازیکن حضور داریم ، بخاطر اثبات توانایی خودمان به دوستان در بستن جدول دستی مسابقات ، امتحان داوری بدهیم .

( البته بسیار خوشحال می شویم که شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به مقایسه ی شایستگی هایمان در مقابل داورانی بپردازیم که با توجه به روابط و نه ضوابط قضاوت همه ی فعالیتهای شطرنجی استان همدان را قبضه کرده اند . ! )

همانگونه که ملاحظه می کنید ؛ کاربر سوم متاسفانه مطلبش را اینگونه ادامه می دهد که : يا به هر دليلي نخواستند اين كار را انجام دهند !

که در پاسخ ایشان باید بگوئیم که اولاً  اگر فرضاً نمی خواستیم هم اینکار را انجام دهیم ، هیچ کسی حق گرفتن ایراد از ما را نداشت ، چون در آن لحظه به عنوان بازیکن مسئولیتی برای کمک کردن به داور در بستن دستی جدول مسابقات را نداشتیم و دوماً هنوز که اظهارات رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان خطاب به دبیر محترم هیأت شطرنج را که چرا به آقایان سلیم و شهابی و دیگران اجازه دخالت داده اید را که از یاد نبرده اید ؟ و سوماً بدانید که اگر دوستان در آنروز هم کمکی کرده اند ، فقط به احترام شطرنجبازان ، حرمت داور و برای پوشانیدن ضعفهای هیأت شطرنج استان و برای جلوگیری از این فاجعه بود که متاسفانه لطف شان نیز از طرف مسئولین آنگونه که می دانید ، پاسخ داده شد !

همانگونه که ملاحظه می فرمائید ؛ کاربر سوم در پایان از داور مسابقات دلجویی می کند .

که ما نیز با ایشان در دلجویی از داور همراهیم و همچنین از کاربر سوم که از جمله مسئولین هیأت شطرنج استان همدان می باشند که به دور از اعمال قدرت در کلام خویش نسبت به مخاطب به ابراز نظر پرداخته و هرگز نیز از شنیدن پاسخ و بحث منطقی ابایی ندارد ، بی نهایت سپاس گزاریم .

و اما سخن آخر : کاربر سوم ( دوست بسیار گرامی ) حال ما از شما یک سوال داریم و آن اینست که چرا در لحظه ی اعزام داوران به کلاسهای آموزشی در سطح کشور و همچنین انتخاب داوران مسابقات مختلف هیأت شطرنج استان همدان ما داوران با تجربه ! ( البته با توجه به فرمایش خودتان ) کلاً دیده نمی شویم ؟ انگار برای مسئولین هیأت شطرنج استان همدان ، اصلاً وجود خارجی نداریم ! و زمانی هم که بدون هیچ چشم داشتی ، قصد در اختیار گذاشتن تجربیات اندک خودمان به همکاران جوانترمان را داریم ، از طرف برخی از دوستان شما در هیأت شطرنج استان همدان ، مورد انواع حمله ها قرار می گیریم ؟ چرا ؟ چرا ؟

و جالب اینکه زمانی که مثل حالا شرایط ایجاب می کند ، بلافاصله از عدم به داوران با تجربه ی هیأت شطرنج استان همدان ، تبدیل می شویم ! واقعاً چرا ؟

بگذریم ؛ چون با این طرز برخورد برخی از دوستان هیأتی با دگراندیشان جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان که همگان به عین شاهد آن می باشیم ، هزاران هزار چرا و سوال و گله در دل یکایک ما داوران ، مربیان ، شطرنجبازان و علاقمندان ورزش شطرنج استان همدان نقش بسته است .

 Hamadan Chess : ضمن تقدیر و سپاس از کاربر سوم که همیشه از حامیان وبلاگ همدان شطرنج و از مدافعان بنده ی حقیر در تمامی اتفاقاتی بوده اند که بعضی ها قصد انهدام ما را در ذهن داشته اند ! اعلام می نمائیم که فرصت پاسخگویی برای ایشان و در صورت لزوم برای هیأت محترم شطرنج استان همدان در نزد وبلاگ همدان شطرنج همواره محفوظ می باشد .




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر