بیائیم به مسئولیت هایی که بر عهده گرفته ایم ، درست عمل کنیم !

پایگاه همدان شطرنج

قابل توجه دوستان و همکاران عزیز  

در

سایت هیئت شطرنج استان همدان 

تنها رسانه ی رسمی یکی از هیأت های شطرنج سراسر ایران بودید

که با وجود حضور 23 شطرنجباز بومی در مسابقات قهرمانی کشور

نسبت به انعکاس به موقع این رویداد شطرنجی فوق العاده مهم

هیچ اقدامی نکردید

فکر می کردیم با از بین رفتن ویروس سایت هیأت شطرنج استان همدان و بازسازی و طراحی جدید قالب آن که توجیه ای شده بود برای بیش از سه ماه غیرفعال نگه داشتن این رسانه ! قطعاً شاهد نحوه ی مطلوبتر اطلاع رسانی مسئولین عزیز این رسانه ی متعلق به جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان خواهیم بود .

پیام تبریک و تشکر ارسالی به سایت مادشطرنج

اما متاسفانه درحالی که بیش از یک هفته بود که مهمترین رقابت های شطرنجی نسل آینده ساز ورزش شطرنج ایران ( مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی کشور ) در حال برگزاری بود ، مسئولین محترم سایت هیأت شطرنج استان همدان در اقدامی کم نظیر و احتمالاً نمادین ! برخلاف اکثر سایت های رسمی هیأت شطرنج های سراسر کشور ، هیچگونه خبری در این باره بر روی درگاه سایت مادشطرنج قرار ندادند و این شگفتی درحالی تاسف برانگیزتر میشود که بدانیم 23 شطرنجباز استان همدان ( اعزامی از هیأت محترم شطرنج استان همدان ) نیز در این دوره از رقابت ها حضور داشتند !

ضمناً  لازم به یاد آوریست که مدیران محترم سایت مادشطرنج ، در فروردین ماه سال جاری در قسمت پیام کوتاه سایت مذکور با افتخار خبر از انعکاس کارنامه های عملکرد شطرنجبازان استان همدان که زین پس در مسابقات معتبر شطرنج بیرون از استان همدان شرکت می کنند ، داده بودند !

جای بسی تأسف است که مسئولین ارجمند این رسانه علاوه بر عدم اطلاع رسانی آنچه که در عالم واقعیت در ورزش شطرنج استان همدان می گذرد ؛ حتی به وعدهایی که خودشان آن را بصورت عمومی و در سایت متعلق به جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان منتشر می کنند ، نیز عمل نمی کنند !


خبرتکمیلی : 30 ساعت پس از پایان کلی مسابقات مذکور ( 10 / 11 / 91 ) مسئولین محترم سایت هیأت شطرنج استان همدان به نقل از خبر منتشره ی هفته ی قبل سایت آچمز  ( 3 / 11 / 91 ) خبر این دوره از مسابقات را بر روی درگاه سایت مادشطرنج قرار دادند !

ابتکاری جدید در سهیم شدن در موفقیت های دیگران !

یقین داریم که شما شطرنج بازان عزیز نیز با ما موافق هستید که تیتر استفاده شده برای خبر مذکور در سایت هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بحدی خاص است ! که لزومی به توضیح بیشتر در اینباره نیست ؛ هر چند ذکر دو پیشنهاد ( جدی و غیر جدی ) و یک تذکر تکمیلی ، خالی از لطف نیست :

یک پیشنهاد غیر جدی :

آیا بهتر نبود برای نادیده شدن بیشتر واقعیت های تلخ هیأت شطرنج استان همدان که در کل مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی دو سال گذشته ی کشور حتی از به دست آوردن یک مقام تک رقمی نیز ناتوان بوده ایم ؟؟ چنین تیتر می زدیم : تصاحب همه ی عناوین اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم  کل مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی کشور توسط همدانی ها !!

و بعد هم در توضیح و اثبات این مطلب ، می گفتیم که همه ی این شطرنجبازان غیر همدانی ! که با یک برنامه ریزی مدون ، استفاده از مربیان کار بلد و دارای اطلاعات شطرنجی ، پشتکار و تمرین مناسب و حمایت همه جانبه ی هیأت های شطرنج استان هایشان به این رتبه های برتر رسیده اند ؛ قبلاً یا در همدان دست به مهره شده اند یا از همدان عبور کرده اند و یا حداقل هوای شهر همدان را برای یکبار هم که شده ، استشمام کرده اند ؛ پس بنابراین هیأت شطرنج استان همدان نیز در افتخار به دست آمده ی آنان شریک است !!!

یک پیشنهاد جدی ( به نقل از وبلاگ وزین "شطرنج و دیگر هیچ !" ) :

آیا بهتر نبود در مورد شطرنج بازان رده های سنی استان همدان ، به این عزیزان که پس از کش و قوس هائی احتمالا" غیر معمول و با طی مسافت طولانی یک روز مانده به شروع یا همان روز شروع خود را به این مسابقات رسانده اند ، باید خسته نباشید گفته و به خاطر تلاششان از آنها تقدیر نمود .

 با این حال و در این بین نادیده گرفتن نتایج ضعیف ( بعضا" دور از انتظار ) شطرنج بازان رده های سنی  استان همدان ، نه تنها کمکی به این عزیزان در بهبود شرایط آنها و هیئت شطرنج استان نمی نماید ، بلکه ممکن است این احساس بی تفاوت بودن نسبت به وضعیت خوب یا بد را در آنها القاء نماید که برای آینده شطرنجی شان بسیار مضر می باشد .

به نظر اینجانب ضمن این که باید با این موضوع منصفانه  و بدون فرافکنی از طرف این دوستان و همچنین هیئت شطرنج استان همدان برخورد نمود شایسته است که با تشکیل کار گروهی به بررسی همه ی عواملی که موجب این عدم موفقیت گردیده اند و حتی الامکان رفع این عوامل پرداخت تا در آینده شاهد حضور پربارتری از این عزیزان در سطح شطرنج کشور باشیم .

یک تذکر تکمیلی :

مخالف تبریک به قهرمانان جوان شطرنج ایران نیستیم ؛ اما این نکته باید با در نظر گرفتن مهم دیگری که همانا توجه ویژه به علل کسب نتایج ضعیف توسط نمایدگان اعزامی هیأت شطرنج استان همدان است ، همراه می شد که متاسفانه نشد .

گشت و گذاری در سایت هیأت شطرنج استان همدان

و چند تذکر دوستانه که قبلاً بصورت خصوصی بارها گفیم و شنیده نشد !

قبل از ورود به صفحه اصلی سایت مادشطرنج ، خواستیم به تالار گفتمان آن رجوع کنیم که با پیام "این انجمن درحال حاضر غیرفعال است" روبرو شدیم !

خواستیم این مسئله و نکاتی که در ادامه ی این مطلب مشاهده خواهید نمود را از طریق بخش "تماس با ما" برای مسئولین سایت مذکور ایمیل نمائیم که باز هم با پیام "یافت نشد" روبرو شدیم !

از خیر ورود به بخش های متفرقه سایت گذشتیم و به صفحه ی اصلی رجوع کردیم !

ابتدا با اطلاعیه های هفتگی مسابقات شطرنج جام فیشر که قائدتاً باید هر هفته ، در ظهر روزهای جمعه به روز رسانی شود ، مواجه شدیم ؛ که متاسفانه با آنکه در دورهای اولین برگزاری این رقابت ها هستیم ، شاهد ضعف شدید اطلاع رسانی این مسابقات مفید شطرنجی از سوی سایت هیأت محترم شطرنج استان همدان هستیم که گهگاه در آخرین ساعات روزهای چهارشنبه ( با تاخیری 6 روزه ، آن هم در عرض یک هفته ی 7 روزه ! ) اقدام به روز رسانی این اطلاعیه های مهم ، می نماید .

 

خبرتکمیلی : سایت هیأت محترم شطرنج استان همدان ، در اقدامی تحسین برانگیز ، ضمن گزارش نتایج دومین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر ، اطلاعیه دور سوم این رقابت ها را نیز در وقت مناسب یاد شده در متن بالا ( هر هفته ، در ظهر روزهای جمعه ) منتشر نمود ؛ که وظیفه ی خود می دانیم از مسئولین سایت مادشطرنج بابت این اقدام درست ، تشکر نمائیم .

در ادامه نیز با چند خبر کوتاه دیگر با توضیحاتی ناقص و بدون تصاویر ضروری روبرو شدیم که البته به ما کمک کرد تا معنی عبارت بیگانه ی "کار فورمالیته" را بهتر درک کنیم !

البته ذکر این نکته لازم است که اکثر قریب به اتفاق همان اخبار موجود هم برگرفته از رسانه های شطرنجی دیگر بود !

تذکر مهم

( به هیچ وجه منظور ما از رسانه های شطرنجی دیگر ، پایگاه همدان شطرنج نیست )

احتمالاً هیچ آوردی ، پیش رو نداریم ! و جام بین المللی خزر و حتی رقابت های هفته ی پایانی لیگ برتر ورزش شطرنج کشور در شهر همدان نیز رسمیتی ندارند ! که از نظر مسئولین محترم سایت هیأت شطرنج استان همدان ، کلاً آوردی محسوب نمی شوند !

خبرتکمیلی : سایت هیأت محترم شطرنج استان همدان ، در اقدامی تحسین برانگیز ، آئین نامه مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر و برنامه ی بازی های لیگ برتر ورزش شطرنج ایران را در بخش "آوردهای پیش رو" منتشر نمود ؛ که وظیفه ی خود می دانیم از مسئولین سایت مادشطرنج بابت این اقدام درست ، تشکر نمائیم .

آخرین به روز رسانی این بخش مهم که باید قائدتاً بصورت هفتگی به روز شود ، مربوط به هفته ی 38 این دوره از رقابت ها به تاریخ  25 / 8 / 91  است و این درحالی است که امروز ( 12 / 11 / 91 ) شاهد برگزاری هفته ی 45 این دوره از مسابقات بودیم و ضمناً با خبر شدیم که جناب آقای جوادی ( مسئول پرتلاش محاسبه ی ریتینگ مسابقات سریع هفتگی ) لیست جدید را که مربوط به پایان هفته ی 44 این دوره از رقابت ها به تاریخ 5 / 11 / 91 بوده است را قبلاً به مسئولین مربوطه تحویل داده اند .

آخرین به روز رسانی این بخش ضروری نیز احتمالاً مربوط به سه ماه قبل است و این درحالی است که هر ماه فهرست جدید از سوی فدراسیون جهانی شطرنج ( فیده ) منتشر می گردد .

با دیدن تصویر بالا در ستون کناری سایت مادشطرنج ، به یکباره دچار عطش بازی شطرنج آنلاین شدیم ! و با سرعت بر روی آن کلیک کردیم تا جایتان سبز ! چند دست ببازیم ! تا شاید از این خواب آلودگی ! رها شویم که چشمتان روز بد نبیند ! با پیام تصویری زیر روبرو شدیم :

و

اینگونه بود که دانستیم که شطرنج آنلاین "سایت مادشطرنج" فعلاً آنلاین نیست !

با آنکه همواره شاهد آن هستیم که تصاویر زیادی از مراسم ها و مسابقاتی که در خانه شطرنج همدان برگزار می شود ، توسط مسئولین محترم مربوطه گرفته می شود ؛ اما داشتن یک گالری عکس و یا یک خبر با تصاویر کافی و مطلوب در سایت هیأت شطرنج استان همدان ، برای جامعه ی ورزش شطرنج حتی کشور ، تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است !

آخرین به روز رسانی این بخش فوق العاده مهم نیز که حاوی عناوین گفته شده ی بعضاً اشتباه و عناوین ناگفته ی بسیاریست ، هم مربوط به فروردین ماه سال 1389 است !

 

این  مقاله در صورت لزوم ادامه خواهد داشت ...

( ای کاش راه تعامل دیگری جزء بیان این مطالب در یک رسانه ی جمعی وجود داشت )

پایگاه همدان شطرنج

 

هیأت محترم شطرنج استان همدان و مسئولین محترم سایت مادشطرنج ، فرصت پاسخگویی برای شما عزیزان در نزد پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " همدان شطرنج " همواره محفوظ است.

 

برای چندمین بار پیشنهاد می نمائیم ! برخی از دوستان جوان در هیأت محترم شطرنج استان همدان بجای پذیرش دهها مسئولیت مختلف که باعث آن می شود که نتوانند هیچکدام از وظایفشان را به درستی انجام دهند ، یک مسئولیت واحد را پذیرفته و با تمرکز بر روی آن سعی نمایند که کار شایسته ای را به جامعه ی شایسته ی ورزش شطرنج استان همدان ارائه دهند و نیز یقین داشته باشند که مفید بودن بهتر از مهم بودن است .

 

برای چندمین بار به دوستان و همکاران مربوطه در سایت مادشطرنج نیز پیشنهاد می نمائیم ! که از دیگر سایت های فعال هیأت شطرنج استان های سراسر کشور ، از جمله : اصفهان - گیلان - تهران و ... بازدید به عمل آورده و در صورت لزوم از نکات مثبت مدیریتی آنان در اداره یک سایت وزین و مفید برای ورزش شطرنج استان همدان الگو برداری نمایند .

 

و همچنین به مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان نیز برای چندمین بار پیاپی پیشنهاد می نمائیم که با تدبیر ، دقت و مشورت بیشتری به تقسیم مسئولیت ها در آن مجموعه ی محترم همت گمارند که جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان مرتباً شاهد استعفاهای پی در پی همکاران و یا عدم حضور آنان و یا ناکارآمدی برخی از قسمت های مختلف هیأت شطرنج استان همدان در میدان عمل نباشند . 

 

به امید شکوفایی هر چه بیشتر ورزش شطرنج استان همدان

در سایه همدلی ، همکاری و هم اندیشی همه ی شطرنج بازان

خبرهای مرتبط

سایت هیئت های ورزشی شطرنج ایران { استان همدان }

لطفاً وب سایت هیئت شطرنج استان همدان را به روز رسانی کنید !؟

اطلاعیه هایی که یا اشتباهند یا تاریخ مصرف گذشته !

هیأت محترم شطرنج استان همدان ، ما در کنار شمائیم

ویروس سایت مادشطرنج هم از وضعیت موجود به فریاد آمد !

شروع به کار مجدد سایت هیئت شطرنج استان همدان (مادشطرنج)

 

{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر