"محدثه علیجان زاده" قهرمان جشنواره شطرنج بانوان کشور

پایگاه همدان شطرنج

محدثه علیجان زاده با درج بین المللی 1802 از استان گیلان

قهرمان شانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج بانوان کشور

( مشاهده رده بندی نهایی مسابقات )

 

شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج جشنواره سراسری بانوان به میزبانی هیات شطرنج استان گیلان در شهر رشت برگزار شد که در پایان چهار شطرنج باز با کسب 8.5 امتیاز مشترکاً در صدر قرار گرفتند.

پس از انجام 11 دور رقابت فشرده و تنگاتنگ "محدثه علیجان زاده" شطرنج باز استان گیلان با کسب 8.5 امتیاز و به لطف امتیازشکنی بهتر به عنوان قهرمانی رسید. "تارا رحیمی" از استان گلستان نایب قهرمان شد و "یگانه کریمی" و "مبینا علی نسب" هر دو از مازندران به ترتیب سوم و چهارم شدند.


 محدثه علیجان زاده از استان میزبان در سن 16 سالگی قهرمان جشنواره سراسری بانوان کشور شد
وی چندی پیش در
مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در بخش های فکری و سریع به روی سکو رفت 


تارا رحیمی از استان گلستان به عنوان نایب قهرمانی رسید


آیلار لطفی (آذربایجان غربی) مدافع عنوان قهرمانی بود که در این دوره در مکان دهم قرار گرفت

همچنین نیوشا افشار (تهران)، "آناهیتا غلامی اوریمی" (مازندران)، "آناهیتا زاهدی فر" (تهران)، "صدیقه کلانتری" (مازندران)، "هما علوی" (تهران)، "آیلار لطفی" (آذربایجان غربی)، "الناز بزازی" (خراسان رضوی)، "تنی خاچاطوریانس" (تهران)، "سیده فاطمه هاشمی" (فارس)، "محدثه سادات گلسرخی" (کرمان)، "زهرا حق شناس" (قزوین) و "رامیلا واگوهیان" (اصفهان) با قرار گرفتن در جمع شانزده نفر برتر مسابقات، جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان کشور در سال 1392 را کسب نمودند.

"نگار شمس" (تهران) و "میترا اصغری" (هرمزگان) نیز بازیکنان 7.5 امتیازی این دوره از مسابقات بودند که به علت امتیازشکنی کمتر از صعود به مرحله نهایی قهرمانی بانوان کشور بازماندند. 

حضور قریب به 150 شرکت کننده از 24 استان کشور اعتبار ویژه ای به این دوره از رقابت ها بخشیده بود ضمن این که امسال با حضور 71 درجه دار بین المللی یک رکورد جالب به ثبت رسید. "کیومرث بیات" [رئیس هیات شطرنج استان گیلان] سرپرستی و داور بین المللی "اکبر باقری" سرداوری این دوره از مسابقات را به عهده داشتند.

مرحله نهایی قهرمانی بانوان کشور در سال 1392 با حضور 24 شرکت کننده برگزار خواهد شد. قهرمان کشور، پنج نفر برتر فهرست درجه بانوان ایران، قهرمان جوانان کشور و یک نفر سهمیه استان میزبان مستقیماً در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.

منبع : سایت آچمز




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر