از کژتابی ما ... تا کج روی و کج اندیشی دوستان قدیمی ؟!

پایگاه همدان شطرنج

متاسفانه آن چیزی که در شطرنج ما در حال فراموش شدن است

اخلاق و حفظ حرمت هاست

ما گاهی اوقات فراموش می کنیم که گذشته ای بوده و آینده نیز خواهد بود

درحالی که اکثر رسانه های خبری تخصصی شطرنج کشورمان در نتیجه ی تلاش های قابل تقدیر مدیران و دست اندرکارانشان و با توسل به انعکاس رویدادهای ورزش شطرنج و بازتاب موفقیت ها و شکست های شطرنج بازان عزیزمان دارای هویتی قابل عرضه در جامعه ی شطرنج ایران گردیدند ؛ اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که تعداد انگشت شماری از مدیران توانمند سایت های وزین شطرنج کشورمان ، با کج کردن مسیرشان و حالتی خشمگین که گویی در اثر گرفتار شدن در وضعیت هایی شبیه پوزیسیون "مات مختنق" به وجود آمده است ! با اهدافی خاص و کاملاً غیر شطرنجی که البته دلایل آن نیز بر همگان روشن است ، در پوشش ظاهری انتقاد دلسوزانه از عملکرد شطرنج بازان سختکوش کشورمان ، حملاتی هدفمند را به برخی از نخبگان دگراندیش عرصه ی اندیشه ی ایران وارد می نمایند ؛ که از بارزترین نمونه های آن می توان به حملات شبکه ای و متداوم به استاد بزرگ با اخلاق شطرنج کشورمان ( احسان قائم مقامی ) اشاره نمود که به هر روش ناپسند و زننده ای ( سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن : رودررو قرار دادن دیگر اساتید ارزشمند کشورمان با ایشان ، آنهم در فضای عمومی رسانه هایشان ) سعی بر تخریب چهره ی اولین استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران داشته اند و رفته رفته به دلیل سکوت نشأت گرفته از بزرگواری و نجابت دارنده ی رکورد بازی های همزمان شطرنج جهان ، کار به جایی رسیده است که شاهد آن هستیم که حتی موفقیت های ایشان در حد اخبار کوتاه سایت های مذکور هم انعکاس داده نمی شود و قابل تأمل تر آنکه به روش های مختلف سعی بر زیر سوال بردن این موفقیت ها نیز دارند ؟! و متقابلاً شکست های ایشان و نتایج گهگاه ضعیف دیگر شطرنجبازان ارزنده ی کشورمان ، از سوی همین خُبرگان رسانه ای به شکل هایی غیر متعارف در بوق و کرنا می شود !؟

و این درحالیست که نگارندگان اینگونه نقدهای غیر کارشناسانه ، نه تنها درک صحیح و کاملی از شرایط و علل چنین ناکامی هایی ندارند و یا نمی خواهند داشته باشند ؛ بلکه با چشم پوشیدن بر این واقعیت که این عزیزان با کمترین امکانات و به پشتوانه ی تلاش های خود ، مربیان فداکار بومی ، حمایت خانواده های گرامیشان ، فعالیت های ارزشمند فدراسیون شطرنج و هیأت های شطرنج سراسر کشور که در جدالی بی رحمانه و نابرابر با کمبود شدید بودجه بسر می برند ؛ همواره می کوشند که در جای جای جهان ، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند .

می توان حقیقتی را دوست نداشت

اما نمی توان منکر آن شد

امام علی (ع)

لذا پایگاه همدان شطرنج بسیار مفتخر است که در جهت انجام رسالت شطرنجی و رسانه ای خویش ، با پوشش قهرمانی پرچم دار شطرنج ایران در خاک ایالات متحده آمریکا ! ( در بخش بازی های سریع و بلیتس ) موجب آن شد که برخی از همکاران رسانه ای به بهانه ی کژتابی ما که البته قطعاً از کج اندیشی خودشان نشأت می گیرد ( وگرنه همگان بخوبی به تفاوت های آشکار مسابقات رسمی قهرمانی شطرنج جهان در بخش بازی های بلیتس و سریع با مسابقات شطرنج آزاد جهانی آمریکا که در بخش های متعدد از جمله : بازی های بلیتس و سریع برگزار می گردد ، کاملاً واقفند ) مجبور به اعتراف حقایقی شوند که عملکردشان طوری وانمود میکند که انگار هرگز دوست نداشتن به آن کوچکترین اشاره ای هم نمایند .

هرچند سایت رسمی مسابقات شطرنج "ورلد اوپن آمریکا" چند ساعتی خارج از دسترس بود ، ولی همگان دیدیدم که همین دوستان قدیمی ! با چه شتابزدگی و به گفته ی خودشان با اتکاء به ظواهر !؟ خبر از قهرمانی شطرنجباز رژیم اشغالگر صهیونیستی در بخش استاندارد این دوره از رقابت ها دادند ؟!

توضیح تصویر : به احتمال بسیار زیاد گل چیپ "تری لیک" بازیکن تیم هارپز

را می توان زیباترین گل به خودی تاریخ فوتبال دانست

البته نه فقط به خاطر خود این گل

بلکه تشویق بسیار جدی بازیکن حریف نیز مزیدی بر علت شده است

دلیل درج تصویر : ابتدا به جهت تب فراگیر فوتبال و جام جهانی که با قهرمانی تیم متحد و یکپارچه ی کشور آلمان به پایان رسید ! و سپس شباهت این گل به تیم خودی ، با کار برخی از دوستان که به شکلی بسیار حرفه ای و زیرکانه عمل می کنند ، اما نه در راستای منافع شطرنج ! و دلیل دیگرش هم شباهت تشویق بازیکنان تیم رقیب با بالا رفتن کاذب آمار بازید کنندگان در هنگام انتشار چنین مطالبی است که عاملی می شود برای اشتباهات فاحش تر بعدی !

پایگاه همدان شطرنج

نقد سازنده ی عملکرد قهرمانان ملی حمایت است

نقد مغرضانه ی عملکرد قهرمانان ملی خیانت است

تصمیم با ماست

حمایت یا خیانت

یک سوال ساده

چگونه است که اخبار و تصاویر حضور یک شطرنجباز در یک سکانس کوتاه تلویزیونی یا تمرینات خانگی یک شطرنجباز درجه سه مقیم خارج و یا تصویر کلوچه ای شطرنجی و یا اخبار و تصاویری کلاً غیر شطرنجی ، از سوی رسانه ای که ادعای تخصصی بودن دارد ، بسرعت و به نحو گسترده پوشش داده می شود ؛ اما برگزاری فوق العاده مطلوب مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا 2014 در کشور عزیزمان و در شهر زیبای تبریز و آنهم با حضور دوازده تیم از کشورهای مختلف آسیایی و چهار تیم از ایران تا روز پنجم این رقابت ها ، توسط رسانه ای که ادعای به روز بودن دارد ، ناباورانه در بخش اصلی سایت بایکوت خبری می شود ؟ واقعاً چرا ؟ چــــــــــرا ؟

 

خبر مرتبط

احسان قائم مقامی : حرف هایم اعتراض نیست ، درد است !

 قهرمانی احسان قائم مقامی در مسابقات شطرنج آزاد جهانی آمریکا

مسابقات شطرنج بلیتس و سریع قهرمانی جهان با حضور مرادی و قائم مقامی

 

www.hamadanchess.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر