پایگاه همدان شطرنج

همه ی ما وظیفه داریم

به قهرمانان شطرنج استان همدان بهاء داده

و به خواسته های منطقی و قانونی آنان عمل کنیم

مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان

( 12 / 2 / 92 )

مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در تاریخ 92/2/12 با حضور   شرکت کننده و به داوری آقای امیرعرفان هاشمی در محل خانه شطرنج همدان در 7 دور برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :

مقام اول                          صادق اسدی                         7   امتیاز

{ 7 امتیاز از 7 بازی }

مقام دوم                        حامد منوچهری                      5.5   امتیاز

مقام سوم                        میلاد شهابی                      5.5   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی بالای 50 سال       جلال جوادی       4   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی زیر 14 سال  ساسان  علی بابایی   4.5   امتیاز

 

 

رتبه ی اول رده سنی زیر 10 سال    علی  شعبان جهانیان    3   امتیاز

داور مسابقات  امیر عرفان هاشمی تصویر متعلق به هفته قبل بازیهاست

« حواشی مسابقات »

بازگشت مقتدرانه ی امیری که حرف دل همه ی شطرنج بازان رو زد !

امیر خوشبین ( یکی از دهها مسئول مستعفی کمیته ی مسابقات و دبیر اسبق هیأت شطرنج استان همدان ) پس از مدت ها پس از آن جلسه ی به یادماندنی ( جلسه ی رسمی هم اندیشی شطرنج بازان استان همدان که بصورت غیر رسمی توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، به هم خورد !!! و ایشان نیز با شجاعت مثال زدنی بسیاری از حرف های انبار شده !! در دل اکثر شطرنج بازان و حتی خانواده های شطرنج آموزان را علناً به مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان زد ! ) در دفاع از شطرنج بازان حاضر در این جلسه ماهها از شرکت در مسابقات شطرنجی که در استان همدان برگزار شد ، همچون اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان استان همدان خودداری کردند ، بالاخره به اصرار جمعی از شطرنج بازان و البته پایگاه همدان شطرنج ، در چهارمین مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در سال جدید ، دست به مهره شدند .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از جناب آقای امیر خوشبین و همه ی پیشکسوتان ، قهرمانان و شطرنج بازانی که وقت گذاشته و در آن جلسه ی اشاره شده ، جهت کمک به هیأت محترم شطرنج استان همدان گرد هم آمدند ؛ اما متاسفانه مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بجای تقدیر و تشکر از این عزیزان ، حتی زبان توهین به آنان گشودند ؟؟؟ بی نهایت عذرخواهی کرده و برای همه ی این عزیزان که ستون های ورزش شطرنج استان همدان می باشند ؛ آرزوی توفیق روزافزون نماید .

نکات مثبت :

- آغاز و برگزاری مسابقات ، بدون تاخیر قابل توجه ای در ابتدا و یا در ادامه آن .

- نصب جدول قرعه کشی مسابقات در تابلو اعلانات درب ورودی خانه شطرنج .

- بالا بودن قابل توجه سطح کیفی این دوره از مسابقات ، نسبت به ماه های قبل .

اولین اصل شطرنج ، وقت شناسی است !

مهدی سلیم ، برای چهارمین هفته ی پیاپی در دور اول مسابقات هفتگی به علت غیبت ، بازنده اعلام شد ( یعنی کل مسابقات هفتگی در سال جدید ! ) .

نکته جالب اینکه در هفته ی مذکور قبل از آنکه ساعتش بیفتد به پشت میز رسید ؛ اما فقط 3 ثانیه زمان داشت که به تصور اینکه بازی ها بصورت فیشر برگزار می گردد ؛ حرکت اول را هم مرتکب شد ! اما علاوه بر اینکه یک ثانیه دیگر از زمانش را هم از دست داد ، پاداش زمانی هم دریافت نکرد تا علاوه بر تنبیه شدن ! ( از دست دادن چند امتیاز از درجه داخلی مسابقات هفتگی به علت حضور در پشت میز ) یادش بیفتد که مسابقات هفتگی همدان بصورت فیشر برگزار نمی شود و به همین خاطر قبل از حرکت اول حریف مجبور به دست دادن با حریفش به نشانه ی تسلیم شود ! و سپس بخاطر بیاورد که برای رسیدن سریع به محل مسابقات از جلوی رستوران بابانوئل تا خانه شطرنج ،  مبلغی برابر با ورودیه مسابقات نیز کرایه تاکسی دربست داده است !

مهدی سلیم : اولین اصل شطرنج ، وقت شناسی است که متاسفانه تا به امروز بنده از آن بی بهره یا حداقل کم بهره بوده ام و در اکثر قریب به اتفاق مسابقات شطرنج ( استاندارد ، سریع و حتی بلیتس ! ) با تاخیر به پشت میز مسابقه رسیده ام که در همین جا ضمن پوزش از یکایک حریفانم که البته این تاخیر ، اکثراً به ضررشان هم نشده است ! قول می دهم که از این به بعد بیشتر دقت کنم .

نکات منفی :

- عدم نصب جدول رده بندی نهایی در تابلو اعلانات خانه شطرنج .

- مشخص نبودن داور مسابقات ، بالخص در دورهای پایانی بازی ها .

- خاموش نبودن تلفن همراه والدین شطرنج بازان نونهال شرکت کننده و حتی اکثر بازیکنان در هنگام مسابقه و در نتیجه به صدا درآمدن برخی از آنها در سالن مسابقات و به هم خوردن تمرکز بازیکنان .

 « سوژه ی هفته »

داور باید مراقبت کند که قوانین شطرنج دقیقاً مراعات شود

داور باید ................ بر جریان مسابقه نظارت کند

داور باید بازی ها را مشاهده کند

( قوانین شطرنج - ماده 13 : نقش داور - صفحه 29 )

غیبت پی در پی داور مسابقات در طول برگزاری بازی ها و پرداختن به کارهایی غیر از داوری ( صحبت با تلفن طبقه پایین خانه شطرنج ، پرداختن به امور مسابقات بانوان که داور جداگانه ای نیز داشت ، گرفتن عکس از مراسم اختتامیه مسابقات بانوان که باز هم در طبقه پایین خانه شطرنج همدان و همزمان با دور ششم مسابقات هفتگی برگزار می شد و ... ) که با توجه به آنکه داور این هفته ی رقابت ها ، جناب آقای امیر عرفان هاشمی ( عضو هیأت شطرنج استان همدان و داور فدراسیون جهانی شطرنج ) که در دوره ریاست سرکارخانم شکری بر هیأت شطرنج استان همدان ، تقریباً در همه ی مسابقات مهم شطرنج استان همدان ، مستقیم و غیر مستقیم از طرف ایشان ( رئیس محترم هیأت ) به عنوان سرداور معرفی یا منصوب شده اند و حتی چند دوره مسئولیت تدریس دوره های داوری را نیز بر عهده داشته اند و لذا در سال های اخیر از داوران تقریباً با تجربه ی استان همدان بحساب می آیند ؛ جای سوال بسیار و تعجب فراوان داشت .

تذکر : البته در بعضی از موارد ، ایشان وظیفه ی داوری مسابقات را به یکی از تماشاچیان ( جناب آقای مهرداد شربتی ) واگذار می کردند !!

نکته جالب توجه : زمانی که صدای زنگ تلفن یکی از بازیکنان در ابتدای دور پنجم ، مابقی بازیکنان حاضر در سالن مسابقه را متوجه خود کرد ؛ نه داوری حضوری داشت و نه تماشاچی داور نمایی ! که قوانین شطرنج را در یک مسابقه ی شطرنج اجرا کند !! و بازیکن مورد نظر نیز به سادگی از غیبت داور مسابقات استفاده ( البته شایدم سوء استفاده ) و پس از رد تماس ، با آسودگی به بازی اش ادامه داد !!!

یادآوری : اکثر کارهایی که جناب آقای امیر عرفان هاشمی بخاطر انجام آنها از وظیفه ی اصلی خود ( داوری مسابقات هفتگی که بابت انجام آن نیز قانوناً باید حق الزحمه دریافت نمایند ) تا حدودی غافل می شدند ؛ کارهای مفید و قابل تقدیر شطرنجی بود ؛ البته به شرط آنکه در وقت دیگری و یا با عنوان مسئولیتی دیگری ، انجام می شدند !

پایگاه همدان شطرنج : برای جناب آقایان هادی حیدریان ، ایرج صبا و امیر عرفان هاشمی ( سه داور همدانی فدراسیون جهانی شطرنج ) و همه ی داوران زحمتکش ورزش شطرنج استان همدان ، آرزوی موفقیت های روز افزون می نماید .

خبرهای مرتبط

( پیشنهاد می کنیم که حتماً یکایک مطالب زیر را به ترتیب ، ملاحظه فرمائید )

لطفاً مرا درست کنید !

شرح چگونگی شکافتن اتم در شطرنج همدان !؟

راهکارهای پیشنهادی جهت برگزاری مطلوب مسابقات سریع هفتگی

جوابیه ی داوران باتجربه به اظهارات مطرح شده در سایت ماد شطرنج

جوابیه ی وبلاگ همدان شطرنج به اظهارات مدیر محترم سایت ماد شطرنج

هیأت شطرنج بالاخره اشتباهاتش در مسابقات هفتگی را پذیرفت !

رسید جوایز یا کاغذ باطله یا .....

 پلیس 110 در خانه شطرنج همدان ؟؟؟

لطفاً بگوئید که چه بر سر اموال هیأت شطرنج همدان آمده است ؟!

چگونه بجای جنگیدن ، شطرنج بازی کنیم تا کارمان به پلیس نکشد !؟

تداعی قانون عمل و عکس العمل در ورزش شطرنج استان همدان

نتیجه ی باهم بودن !!!

هتریک قهرمان شطرنج استان در مسابقات سریع هفتگی همدان

{ امانت دار باشیم ؛ استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع ، بلامانع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر